Het nieuwe saai....

12 juni 2021 - Santpoort-Zuid, Nederland

Zaterdag, 12 juni. Als druk baasje verveelde ik me eigenlijk niet zo vaak. Soms als de agenda wat leger was of de andere gezinsleden een eigen afspraak buiten de deur hadden. Ik deed dan ff die klusjes die al een tijdje lagen te wachten, een boodschapje of even ergens op bezoek. Saaie momenten noemde ik dat. Ach je kan je zo maar vergissen... ik zou er nu heel wat voor over hebben als ik zo n rustig dagje zou hebben. Het was dus geen saai dagje, maar een rustig dagje. Nu de eerste heftige dagen voorbij zijn wordt het wel een beetje saai tussendoor. Gelukkig kan ik aftellen naar een moment dat ik mobieler word, maar heel veel mensen kunnen dat niet meer.

Straks spelen de oranje hockey heren de finale tegen Duitsland en morgen de oranje dames, ook tegen Duitsland. Zondag speelt Nederland zijn eerste wedstrijd op het EK, we zouden met een aantal vrienden gaan kijken bij een vriend. Ik kan niet mee en helaas heb ik geen oppas😳. Danielle heeft een verjaardagsfeest in Amsterdam en reist daarna met haar vriend door naar Baarn. Dus Erwin moet ook thuisblijven. Misschien nieuwe business, een oppascentrale voor volwassenen 🤗

Ik lig nu naar buiten te kijken en het is weer prachtig weer. Vanmiddag gaat Danielle me even laten luchten op het terras, heerlijk!

Ik ga er eens goed voor zitten, de finale van het EK hockey gaat beginnen. Het is een behoorlijk spannende wedstrijd en beide teams zijn aan elkaar gewaagd. Het lijkt of Duitsland net een graadje beter is, maar Nederland laat zich niet kennen en vecht steeds terug. Vlak voor de eindtijd staat  Nederland met 2-1 achter, een duitse speler begaat echter een overtreding en Nederland krijgt nog een strafcorner in de laatste speelseconden. De bal gaat snoeihart in het doel en het staat 2-2. Het worden shootouts. Spanning ten top, ik durf bijna niet te kijken. Uiteindelijk wint Nederland met een laatste treffer van Jorit Croon. Ooit heeft Phillip in de JA1 nog tegen Jorit gespeeld, hij moest hem verdedigen. Toen zei hij al: mam die jongen is zo goed, niet te stuiten. En dan toch leuk als zo n jonge jongen zo n mooie treffer maakt waardoor de Nederlandse hockeyheren Europees kampioen worden. Enfin, mijn humor ging met sprongen omhoog en ik deed een soort van "bildansje" in mijn bed. Even later komen mijn schoonouders op bezoek met een heerlijk gebakje, dus hup uit bed, rolstoel in en buiten heerlijk thee gedronken met lekkers. Een aangename temperatuur, zo n 20 graden, wat wil een mens nog meer....... eh, tja 🏃‍♀️💃🏌‍♀️🚴‍♀️🤗

1. Marja Bokhorst:
    13 juni 2021
    Wel fijn dat het mooi weer is. Niet te warm met dat gips? Kun je nu al zelf naar het toilet of gaat dat nog niet zonder hulp? En al een plastic hoes besteld voor over je gipsbeen zodat je ook eens lekker kunt douchen? Lijkt mij vreselijk als dat (nog) niet kan 😖😖😖
  2. Clair:
    13 juni 2021
    Ja, douchebak voor om been is besteld en Ellen heeft net geholpen om mijn haar te wassen. Een mijl op zeven maar met behulp van Danielle ging het goed. Ik weet wel dat ik die kleine alledaagse dingen straks zo ontzettend ga waarderen!!
  3. Marja Bokhorst:
    13 juni 2021
    Oh dat had ik nog niet gelezen....ach ja we proberen allemaal te helpen zal ik maar zeggen 🥰🥰