De ene overwinning na de andere

13 juni 2021 - Santpoort-Noord, Nederland

Zondag 13-6. Gisterenavond dacht ik nog even een stukje van de voetbalwedstrijd Denemarken-Finland te gaan kijken. Ik kijk op het beeld en zie een speler op de grond liggen, veel mensen om hem heen en vlak daarop wordt de speler gereanimeerd. Een indrukwekkende algehele ontreddering bij zowel Deens als Fins publiek, handen voor de mond, tranen in veel ogen. Wat is hier gebeurd? Even later wordt duidelijk dat de speler ineen gezakt is. Niet veel later wordt hij naar het ziekenhuis vervoerd en nog wat later blijkt dat hij het gelukkig overleefd heeft. Zo n jongmens, wat een goed bericht ook voor zijn familie, teamgenoten en fans.

Vanochtend komt Ellen me gezelschap houden en een poging doen om mijn haren te wassen. Ik heb een soort plank voor onder mijn  hoofd gekocht waar het water vanaf kan lopen. Eerst even lekker wat drinken in de zon en dan eens kijken hoe we dit kunnen fixen. Het valt allemaal nog niet mee. Rolstoel zo? Nee, past niet. Speciaal gekochte kraan bevestigen op bestaande kraan? Nee, past niet. Rolstoel dan zus? Nee werkt ook niet. Oke, beensteun eraf, been laten hangen, hoofd door de douchedeur steken, Ellen in ondergoed in de douche gaan staan, Danielle houdt de wasplank vast....en wassen maar. Grote lol alom, wat zijn wij inventief zeg😅.  Kleddernatte vloer, ach wat geeft het, die moest toch gedweild worden. Haren fohnen en de boel is weer schoon. Even op bed, want van te lang in de rolstoel gaan ook de billen branden, Ellen pakt nog wat zon op het terras en ik kijk de tweede helft van de dames finale EK hockey. Wederom zijn beide teams zeer aan elkaar gewaagd, maar Nederland gaat toch met 2-0 de beker pakken.

Erwin moest hockeyen vanmiddag. Danielle gaat naar Amsterdam voor een feestje en Ellen heeft een kleine bbq bij vrienden. Ze voorziet me nog van wat eten en drinken, helpt me nog naar de toilet voor ze gaat en voor het eerst in bijna twee weken ben ik nu even alleen. Wel spannend... maar ik kan weer een dagje wegstrepen op weg naar mijn loopgips.

1. Rob Kruijswijk:
    13 juni 2021
    Het blijft leuk om te lezen, maar wat een hindernissen kom je tegen met zo’n gebroken been. Sterkte ermee!
  2. Marja Bokhorst:
    13 juni 2021
    Die aktie voor dat harenwassen snap ik eigenlijk niet zo goed. Waarom huur je geen stoeltje in de douche en een hoes voor je gipsbeen...zou toch veel makkelijker zijn of denk ik nu te simpel? Je weet lieve Carola dat ik een ervaringsdeskundige ben met mijn twee gipsen benen (niet tegelijk hoor) in het verleden 😜😂😂😂😜