En weer een horde...

18 juni 2021 - Santpoort-Zuid, Nederland

Vrijdag 18-6. Na een paar dagen waarin  liggen, netflixen, appen, lezen, mail van werk lezen, tv op tablet kijken en slapen elkaar afwisselen ( nu ik het zo opschrijf heb ik het best wel druk over de dag heen 😉) heb ik donderdag in bijzijn van Danielle geprobeerd zelfstandig in de rolstoel te klimmen en naar de badkamer te rollen, zodat ik bij het toilet kan komen. Dat is gelukt. Bij het toilet staat een looprek waar ik mezelf mee kan optrekken uit de rolstoel. Met kleine hupjes in de juiste positie en de rest spreekt voor zich.  Ik snap nu ook hoe de rolstoel werkt dus ik kan mezelf weer terug naar de slaapkamer rollen, daar staan de krukken en zo kan ik mezelf weer in bed hijsen. Omdat het been nu stabieler ingepakt is krijg ik ook mijn been zelf op bed zonder teveel pijn. Yessssss gelukt!!! Dit voelt zo goed.

Donderdagavond komen een paar vrienden van Erwin voetbal kijken. Eerst stond vooraf aan de wedstrijd een bbq op de planning, wat bij mij een opgetrokken wenkbrauw veroorzaakte. Weet je het zeker? Ja, gezellig toch? Zeker, maar ik kan niets doen. Eh..... oh ja. Wel het werd chinees. Vooraf had ik een van de vrienden, Erik al telefonisch gesproken: He Ca, komt het wel uit als we donderdag komen? Ja hoor, heel gezellig maar ik verwacht wel dat jullie allemaal even helpen om de troep weer op te ruimen. Zo gezegd, zo gedaan. Erik trok als generaal van leer, sommeerde de heren om hun zooi op te ruimen en de gebruikte spullen zijn netjes weggewerkt. Ik kon zelf in de rolstoel met beenondersteuning even mee eten en de eerste helft kijken, daarna in bed op mijn tablet verder kijken. Een vreemd ding viel me op... er zit vertraging in de uitzending op mijn tablet... de mannen waren in de huiskamer al aan het juichen terwijl ik nog naar de aanval zat te kijken. Maar evengoed weer een leuke breek van de dag.

Zoals gewoonlijk was ik ca. 5:00 wakker en ik hoorde het buiten kletteren van de regen. Na zoveel warme en droge dagen toch fijn dat de tuin weer wat aan zijn trekken komt. Rob reed me gisteren in de rolstoel naar de voortuin om het schilderwerk dat hij verricht had te bewonderen en toen zag ik dat de nieuwe coniferen op de erfafscheiding al bruine takjes krijgen. Goed dus als het een paar dagen gaat plensen, zo tussen 1:00-5:00. Mag de rest van de dag de zon weer schijnen😎.

Dit weekend gaat Max weer los. Leuk om weer iets te kunnen volgen. En hopelijk kan hij deze race wel eens lekker uitrijden en zijn puntentotaal goed bijwerken. Niets ten nadele van Hamilton, maar laten we eerlijk zijn, die kan vast geen wereldbeker meer kwijt op zijn plankje🤭