Foto's, foto's en nog eens foto's....

2 mei 2019 - Santpoort-Zuid, Nederland

Ja, genoeg klusjes op de gevoelige plaat vastgelegd. Alleen weinig inspiratie om dagelijks op te schrijven wat er tussen 12 april en 2 mei allemaal gebeurd is. Nu dus een weergave in grote lijn van de afgelopen 3 weken. Inmiddels is de vloerverwarming gelegd, de heren kwamen zelfs op 2e paasdag terug om de klus af te maken want op 3e paasdag werd de cementen dekvloer aangebracht. Ondertussen hebben Rico en Ed zich op het afwerken van de muren en binnenkozijnen gestort. Alles wordt met de hand gemaakt en hun vakmanschap is duidelijk zichtbaar. Ook de deur voor de badkamer is al opgehangen en het deurtje voor het kantoortje boven is al op maat gemaakt. Inmiddels wordt ik wel mesjogge van die zandvlakte om het gebouw. Ik kan wel 100 keer per dag (overdrijven is ook een vak, jawel...) stofzuigen en dweilen. Zelfs als de schoenen stevig geveegd worden op de inloopmatten zie je nog de profielen van de zool op de zwarte vloertegels😤😲😩. Enige pluspunt is dat ik de dader snel te pakken heb.....Een tweede bron van narigheid heeft zich echter aangediend: al vier dagen lang zijn er enkele stucadoors bezig met de binnenwanden en het plafond, en iedere dag wordt de lading gedrupte stuczooi op de grond dikker...dus wie in het gebouw geweest is neemt zowel zand als stucresten mee naar binnen😭😭😭. Oh oepsie, was ik dat? Ja sukkel (wie dan ook) dat was jij!!! Maar dan nu het goede nieuws: vanochtend is er weer een shoveltje gebracht, morgen 3 mei wordt er ophoogzand voor rondom het gebouw bezorgd en kan er begonnen worden met het terras. De verwachting is dat dat ca. 6 of 7 mei gereed moet zijn, thank God! Ook de bedoeling dat morgen de stucadoors hun werk afronden zodat de vloer schoongemaakt kan worden voor het tegelwerk. De eerste partij tegels voor de badkamer en het toilet wordt morgen geleverd, evenals de infrarode douchecabine. Waar gaan we al die spullen laten? Rico en Ed gaan verder met de deuren en daarna volgt de trap naar de entresol en de balustrade. Maandag wordt gestart met het betegelen van de badkamer en het toilet. Enfin, eind volgende week zal er steeds meer moois te zien zijn, ik kan niet wachten🤗

1. Lisa:
    9 mei 2019
    Ik kan het me heel goed voorstellen,maar toch wordt het steeds mooier,wat een werk toch he? En wat een grote ruimtes overal,geweldig hoor,ik ben heel nieuwsgierig en voor jullie hoop ik maar dat ze echt op de afgesproken tijd klaar zijn. Tot de volgende keer maar weer,ik wens jullie sterkte,heel veel liefs hoor.