We zijn er bijna...

2 juni 2019

Inmiddels is de bouw bijna 4 weken verder en is er heel veel gebeurd. De keuken is eruit gesloopt. Ik dacht dat het allemaal wel los zou lopen. Niet meer koken, ach we stoppen wel wat in de magnetron en eten wat van de bakplaat. Tja, wat je je niet realiseert is dat het hebben van geen water, zowel koud als warm nou niet echt handig is. Voor alles wat water nodig heeft naar boven lopen (koffiezetapparaat, waterkoker, etc.) Om iets schoon te maken, en dat moet je toch echt met die stofbende, weer naar boven rennen om in het bad een emmertje warm water te halen, grrr.. en dat dik 3 weken lang. Een jonge collega van Rico wil de keuken graag hebben. Hij zoekt een huisje. Mooi, de keuken van 6,5 jaar oud wordt dus niet aan gort geslagen. Als tegenprestatie komt hij een paar lampen ophangen en de douchekraan vervangen. De keuken werd netjes door Alex opgehaald, maar de ijskast en magnetron mochten nog even blijven staan. Dat was echt fijn want vleeswaren buiten de koelkast bewaren is niet echt geslaagd. Rob en John hebben zouden zich op het tegelen van de toilet en de badkamer storten en zouden ook blijven slapen op de entresol. Zo zonder keuken was het toch steeds een uitdaging om iets warms op tafel te zetten, maar uiteindelijk is het toch gelukt en hebben we een soort van 'gekampeerd'. Ondertussen gingen de stucadors los en met een paar dagen hadden ze er al een flink stuk op zitten. Tevens kwamen de stratemakers om het terras rondom te leggen en twee trappen te maken. Het terras is ook fantastisch geworden. Alleen hadden we toch nog te weinig stenen over voor de oprit, en zijn de stenen niet meer leverbaar. Dus eens even bedenken wat we daar nog gaan doen. Ach wat is het leven zonder uitdagingen? Na 1,5 week ging John op vakantie en moest Rob het tegelwerk alleen afmaken. Inmiddels had ik 2 weken vrij genomen. Het kwam gunstig uit met Hemelvaartsdag en ik zou met Ellen nog 5 dagen naar Praag gaan. Best wel een klus dat tegelwerk, dus ik heb mijn oude broek aangetrokken en mijn goede zwarte laarsjes ( hoe dom kan je zijn?) om Rob te helpen. Voorzien van voegmiddel heb ik me op mijn  knietjes laten vallen. Geleerd van Rob wat ik moest doen en toen een paar dagen de voegen gevuld en gevuld, schoongemaakt en verder gevuld....... en nu weet ik: voor bouwvakker ben ik NIET in de wieg gelegd😣 en zwarte laarsjes overleven het niet als je een paar dagen op je knieeen over een stenen vloer zwabbert. Maar toch trots op mijn kunstwerk! Inmiddels heeft Rob zich ook gestort op het in elkaar zetten van mijn 3-in 1 stoom/infraroodcabine. Wat een k...werk. Halfbakken beschrijving erbij en 80.000 onderdeeltjes. Arme Rob, maar wat kan hij nou niet? Ook Pim komt de geledingen versterken om het keramische parket te leggen. En dat gaat met een sneltreinvaart. Echt fijn. Alleen moeten de plinten nog geplakt worden, maar daar komt hij binnenkort weer voor langs. Op de donderdag dat ik naar Praag ga, wordt de keuken geleverd en vrijdag wordt hij gemonteerd. Hoe kan ik het zo uitzoeken om er niet bij te zijn, maar dit reisje is vorig jaar al geboekt. Rob en Phillip verzekeren me dat ze alles onder controle hebben en dat ik gewoon lekker van mijn mini-vakantie moet genieten. Een geweldige stad Praag en genoten heb ik. Wel op vrijdag wat onrustig, zou het allemaal goed gaan? Wat nou als....? Maar ze zouden bellen als er iets was, toch? En ze hebben niet gebeld. Pas toen ik s avonds terug was in het hotel kwamen de appjes binnen. Bleek dat er iets niet goed op mijn telefoon ingesteld stond😠. Maar zoals gezegd, hebben Rob en Phil en de heren van Brugman alles keurig opgelost. Phil stuurde een filmpje, dus ik had alvast voorpret. Maandag bij thuiskomst werd ik blij verrast. Wat een topkeuken. Helemaal goed! Op dinsdag werd de vaste trap gemonteerd en de afwerking door Rico en Ed gedaan. Komende maandag is de oplevering en gaan we alle puntjes nog nalopen. We hebben hier en daar nog wel wat opmerkingen en een gesprek over wat meerwerk. Dan nog behoorlijk wat schilderwerk waar Rob zich nog op gaat storten, samen met Erwin (die denkt dat hij wel op de entresol tekeer kan gaan😫).