Niet te filmen...

5 april 2019 - Santpoort-Zuid, Nederland

En dat doe ik dan ook niet, gewoon foto's maken is al een kunst op zich. Ze gaan namelijk erg hard en je kan je edele zitvlak niet keren of er is weer iets gereed. Vandaag is de laatste hand gelegd aan het rabatten. Dat zat er supersnel, in net iets meer dan een week, op en geeft nu in mijn ogen al een fantastisch aanzicht. Het mooie weer speelde hier natuurlijk een prominente rol in. Slechts een middagje waarop het dusdanig regende dat de harde werkers naar binnen gevlucht zijn en 'en pasant' even het kozijn van de badkamerdeur geinstalleerd hebben. Ook dat geeft een goed beeld van de grootte van de "natte cel". Verder is er binnen niet veel gebeurd, dat wordt ergens volgende week weer opgepakt.

Gisterenochtend vertelde Rico dat de metselaar zou komen en even later reed de goede man de oprit op. Nou ben ik natuurlijk geen bouwvakker of aannemer, maar in mijn optiek metselt een metselaar wat stenen op, of aan elkaar. Nou deze niet, deze slaat met een grote bijl een reeds bestaande muur aan gort. Bij de eerste klap tegen de buitenmuur zat poes Gucci aan de andere kant in de keuken net wat brokjes te eten. Ik heb dat arme beest nog nooit zo hoog zien springen van het geluid dat naar binnen dreunde. Wat zal die blij zijn als al die herrieschoppers straks weer opgekrast zijn! 😾 Ze sluipt steeds om de heren heen alsof ze het op haar gemunt hebben en ze ergens in een oorlogsgebied beland is. Uiteindelijk ben ik maar even gaan kijken wat er bij de buitenmuur gebeurde, en toen bleek dat de metselaar ruimte voor de stalen latei onder het plafond en de buitenmuur eruit gebikt had en tevens met wat flinke klappen de latei op zijn plek gezet had.

Deze middag maakte Ed de laatste rabatdelen op maat om ze nog aan te kunnen brengen en begon Rico in die tijd alvast de rest van de buitenmuur eruit te rammen. Over twee weken moet de binnenmuur eraan geloven. Ik zorg dat ik weg ben dan...

Maandag 8 april worden de goten gemonteerd en woensdag 10 april komen de dakpannen. Oei wat gaat het snel nu😟

1. Marja Bokhorst:
    5 april 2019
    WoW wat staat dat super mooi die zwarte rabatdelen! Geeft een luxe uitstraling😬