Weer een dikke week verder

27 maart 2019 - Santpoort-Zuid, Nederland

Na wederom een paar dagen waarop niet zoveel was waar te nemen voor de gemiddelde "niet-bouwvakker", zoals wij, zijn Rico en Ed (ach ja, mijn Pietjes hebben ook nog een andere naam) op vrijdag de 22ste maart aan het dak van de corridor begonnen. Ze meten alles uit, zagen erop los alsof het een lieve lust is en timmeren daarna alles hardhandig in elkaar. Mens, ben blij dat ik geen stuk hout ben! Maar zo balk voor balk zie je het gebouw weer iets groeien. Op maandag moet er weer een stuk buitenmuur aan geloven, dus dat wordt er uitgezaagd want daar wordt hout bevestigd om de balken aan vast te maken of zoiets. Voor de goede orde: de binnenmuur staat nog gewoon.... een uur later ligt er dus heel bizar een laagje gruis op het aanrechtblad! Uhhh...he? Hoe kan dat nou? Geen idee, doekje erover en niet meer over nadenken. Zal me wat worden als over een paar weken de binnenmuur er ook uit gaat.

Op dinsdag gaan het boegdeel en het dak erop. Rico stelt voor om het boegdeel van zo'n 30 centimeter te halveren en van het bovenste gedeelte een overhangend stuk te maken. Staat wat speelser. Die Rico is me er eentje. Heeft al veel goede tips gegeven. Daar komt de echte vakidioot om de hoek kijken. Meestal hangt er dan wel weer een "klein" prijskaartje aan die goede ideeen, helaas. Boegdeel dus een prima idee, maar Rico ff geen prijskaartje opplakken, de rek is er wel uit nu... Er wordt hard gewerkt en eind van de dag zit er een speelse zijkant op de corridor, ach was een kwestie van een zaagsnede meer, waar hebben we het over?

Vandaag woensdag was het weer leuk thuiskomen, de dakdekkers zijn een bitumen laag op het dak van de corridor aan het branden en glaszetters doen hun best om de kozijnen van glas te voorzien. Helaas bij het achterraam is het met de berekening niet helemaal goed gegaan, er zit een opening van zo'n 15 centimeter boven het raam; onbedoeld tochtgat, nee liever niet dus! Verder ziet het er steeds meer uit als een (tuin)huis.

1. René:
    27 maart 2019
    Het ziet er goed uit! Binnenkort een openingsfeestje voor de eetclub?
  2. Marja Bokhorst:
    27 maart 2019
    Tuinhuis???? Dit is gewoon een volwaardige woning. Prachtig hoor en er wordt inderdaad keihard gewerkt door de mannen! Ook fijn dat het weer eindelijk een beetje meewerkt!!
  3. Clair:
    27 maart 2019
    Feestje gaat er zeker komen.... als het tuinhuisje gereed is🥂🍾
  4. Lisa:
    1 april 2019
    Wat leuk,om deze bouw zo mee te mogen maken,het ziet er geweldig uit en als het klaar is,zal het vast wel een mooi bouwwerk zijn,