Het dak eraf.... oh nee erop gelukkig🤗

7 maart 2019 - Santpoort-Zuid, Nederland

Het regende vanochtend pijpenstelen, dus ik had niet het idee dat er vandaag gewerkt kon worden. Niets was minder waar. Iets later dan normaal gingen de lichten weer aan en was er volop leven op de "bouwplaats". Er lag een grote stapel panelen onder een knaloranje zeil. Die stapel moest er wel aan geloven. Eerst werd er nog van allerlei werk verricht wat je nu al niet meer terugziet. Ik hoorde getimmer en geboor en een hoop muziek, want daar luisteren ze natuurlijk graag naar. Ondertussen was ik weer gekluisterd aan mijn thuiswerkplek en druk met mijn mail, documenten reviewen en wat al meer. Toen ik op een gegeven moment omkeek zag ik tot mijn verbazing dat er al een dakpaneel boven op de wanden was geplaatst. Een tweede plaat werd al in de takels gehangen.... Heren, wat is dat nu. Ik moet toch foto's maken, wacht op mij...... al slippend naar buiten gehold met telefoon en tablet. Weer een paar mooie plaatjes geschoten. Inmiddels was het gestopt met regenen en scheen de zon volop. Het waaide wel heel stevig, dus de panelen zwaaiden behoorlijk heen en weer, maar alles was blijkbaar onder controle. Ik had er de hele dag wel naar kunnen kijken maar ja, zoals gezegd, er moet gewerkt worden. Dus terug achter de laptop, met een bakje koffie erbij.

Om 11:00 wat geskyped met collega's wat duurde tot 12:30, tussen de bedrijven door weer even kijken hoe het ervoor staat.... WAT??? Jongens wat hadden we nu afgesproken, jullie zouden toch wachten? Ze waren al bezig met het een-na-laatste paneel. Weer snel wat foto's en een paar korte videofilmpjes gemaakt. Daarna terug 'an die Arbeid' maar weer, er is nog zat te doen voor mijn werkgever. Even later toch weer even snel kijken want ik wil de plaatsing van het laatste paneel ook nog even vastleggen. Weer net op tijd kon ik de gewilde kiekjes schieten en zelfs nog een klein filmpje maken. En toen was het dak dicht.

Phillip komt ook even kijken en kijkt me aan: mam het is wel groot he? Hij bracht precies onder woorden wat ik al dacht sinds het halve dak er op zat, allejezus, wat een kolos!!!!

1. Marja Bokhorst:
    7 maart 2019
    Wat gaat dat onvoorstelbaar hard zeg. Elke dag weer anders en het is wel groot maar als het te groot wordt komen wij wel inwonen bij jullie!😬😜🥰