Chagrijnig wordt je er van.....

13 maart 2019 - Santpoort-Zuid, Nederland

Al bijna 2 weken is het zo'n stinkweer, storm en heel, heel veel regen. En onze Pietjes maar zwoegen, dag in, dag uit. Iedere keer als ik vraag "worden jullie daar nou niet chagrijnig van?" Krijg ik een gebromd "zijn we gewend...."  Tot vanochtend dan. Ik zie de mannen aan beide zijden van de aanbouw een groot zeil spannen en aan een lat vast timmeren. Het was daarvoor dus open en daarmee een voor de wind heerlijk tochtgat. Als wij watjes een blik binnenin wierpen gingen we snel achter een wandje staan om uit de koude luchtstroom weg te zijn. Kan dus niet als je er aan de klus bent. Toen ik even later ging kijken en vroeg  "toch een beetje last van die wind?" Kreeg ik nu gebromd " ja, zou jij daar niet chagrijnig van worden? We zijn het nu wel zat, dat k...weer". Duidelijker kan je niet zijn, toch? Maar, kom niet aan mijn Pietjes, ik dender dus naar de kelder om de voorraad blikken soep te inspecteren en vind er nog 2 met erwtensoep. Eenmaal boven vraag ik grote Piet (de uitvoerder) " lusten jullie straks een kop erwtensoep?" En toen kreeg ik weer een blij gezichtje te zien. Ook de 2 elektriciens die aan het werk zijn, kijken verrukt op. Ja, ja mannen.. jullie horen er vandaag ook bij! Kijk daar doe je het dan voor he?

Vandaag is er iets gebeurd met elektriciteitsdraden doortrekken, beugels rondom bevestigen voor de kozijnen die binnenkort (te laat) geleverd worden, en het op maat zagen van de isolatieplaten voor de tussenwanden. Verder beginnen we steeds een stukkie meer achter te lopen op het schema. Binnenkort dus maar eens kijken of we wat moeten schuiven in de eigen planning. We hebben zelf de vloer en wandtegels besteld, die worden in eigen beheer gelegd en ook de keukenafroep staat gepland voor 3e week mei. Oeps, als dat dus maar allemaal goed gaat....

1. Marja Bokhorst:
    13 maart 2019
    Ehhhh...ZWARTE pietjes? Die zijn toch gewend aan het slechte weer in Nederland?
    Maar serieus : het zit gewoon niet mee hè? En toch wordt er zo hard gewerkt. Geweldig hoor, daar zal het allemaal niet aan liggen. Maar nu door de zure appel heen bijten toch? En je weet: na regen komt zonneschijn!!!! Ik zal voor jullie duimen dat het snel droog wordt ☀️☀️☀️☀️ Een zonnetje voor jullie vanaf Mallorca ☀️☀️☀️☀️