Tijd voor een status update

27 februari 2019 - Santpoort-Zuid, Nederland

Er is een berg werk verzet waarvan je een aantal dagen niet veel zag, mits je er met je neus op stond. Haakjes, spijkers, latten, purschuim en ongetwijfeld nog veel meer wat mijn lekenogen niet hebben waargenomen. Afgelopen maandag 25 februari kwam de tengere dame weer met een flinke trailer om weer ijzeren bewapening af te leveren. Ik had een vrije dag genomen om wat schilderwerk in de badkamer voor mijn rekening te nemen. Erwin was een lang weekend met vrienden in Newcastle, dus dat leek me een perfecte gelegenheid. Danielle en ik waren ook een weekendje weggeweest, naar de Veluwse bron, heerlijk. Om mezelf wat moed in te brengen voor het schilderwerk, begon ik met een ontspannend bad, jets aan. Lekker genietend van al dat gebubbel om me heen was ik me van geen kwaad bewust, totdat Danielle kwam waarschuwen dat ze me al een half uur probeerden te bereiken want mijn auto stond in de weg. Door dat bubbelgeweld had ik niets gehoord, tja... Weer als de sodemieter uit bad gesprongen, mezelf halfbakken afgedroogd en in een spijkerbroek aan mijn kruistocht begonnen. Auto 3 meter verplaatst, wederom een preek aangehoord dat mijn auto altijd heel ver weg moet staan, en toen was het alweer gedaan met de ontspanning, blehhh. Wie wilde er ook alweer iets aanbouwen, hmm, Erwin?

Enfin, de twee heren en dame zijn aan het werk gegaan en waren tegen drie uur klaar met hun klus. Ik had op de een of andere manier totaal geen zin meer om de badkamer te schilderen. Het is altijd zo'n gedoe met afplakken en de boel aan de kant zetten, dat kost nog de meeste tijd. In plaats daarvan zijn Danielle en ik lekker een wandeling gaan maken, het was tenslotte prachtig weer, ca. 15 graden, en dat voor februari!

Dinsdag waren de uitvoerders weer heel erg druk met werk dat je niet meer terug ziet, maar hoogstwaarschijnlijk als ze het niet doen, krijg je later veel problemen: lekkage, tocht, verzakking en vast nog veel meer.

Vandaag is er beton gestort voor de fundering. Er waren twee betonwagens voor nodig. Het duurde weer lekker lang voordat ze begonnen, want de wagen met de slang, die voor de doorvoer van het beton zorgt, moest uit Verweggistan komen. Eenmaal begonnen, hadden de mannen er flink de pas in. Met drie man sterk beton storten, het juiste pijl meten/laseren en met een grote platte lat het beton glad getrild, glad gelat, nou ja, geen idee hoe dat heet, maar gewoon glad gemaakt dus. En dat alles bij windstil en warm, droog weer. Voor onze aanbouw ideaal. Ik denk nu maar even niet aan het klimaat😨.

Van de uitvoerder hoorde ik dat de houtbouwer behoorlijk achter ligt. Het is dus nog maar de vraag of de prefab volgende week geleverd kan worden. Met een half lachend gezicht vertelde de uitvoerder dat de timmerfabriek 1,5 plaat af had. Oh? En? Hoe moet ik weten of dat gunstig of misschien toch niet is? Wel, zei de uitvoerder, hij moet er 13 maken, dus als hij nog op tijd wil leveren dan moeten ze dag en nacht en in het weekend doorwerken, en dat zie ik niet zo snel gebeuren. Lukt dat dus niet, dan is dat een flinke kink in de kabel en moeten een aantal activiteiten uitgesteld worden. Fingers crossed en hopen dat de houtbouwer het weekend even doorhaalt.

1. Rob Kruijswijk:
    28 februari 2019
    Mooie update, ik kom toch snel maar eens in het echie kijken.
  2. Marja Bokhorst:
    28 februari 2019
    Jeetje wat wordt dat groot zeg! Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat....
    En zusje wat schrijf jij toch goed. Eens een boek proberen?