Een aannemer selecteren....

14 december 2018 - Santpoort-Zuid, Nederland

Tjonge, wat een vergissing. In 2018 selecteer je geen aannemer, ze selecteren jou! Het is gekkenhuis in aannemersland, ze barsten van het werk dus mag je achteraan in de rij aansluiten. Onze architect kreeg twee serieuze aanbiedingen die hij ons voorlegde. Allejezus, de offertes waren slikken, slikken en nog eens slikken. En toen.....Nee, dat gaan we dus NIET doen. We gaan wel op zoek naar iets anders. Prefab of zo? De zoektocht begon. Een aantal prefabbouwers benaderd, maar ook hier lange wachttijden. Maar je wordt wel weer wat wijzer, goedkoper is het niet, ook daar rijzen de kosten de pan uit en je moet nog heel veel zelf regelen, de loodgieter, de stucadoor, de elektricien, etc. Na zo'n 2 maanden (het was nog vakantie tussendoor) en etterlijke gesprekken met een prefabbouwer, toch ook maar weer contact gezocht met een van de eerdere aannemers. Blijkt dat de prijzen in de tussentijd ook nog flink gestegen zijn. Jezoes.... na veel wikken en wegen toch de knoop maar doorgehakt. Het wordt combi prefab uit de timmerfabriek, maar wel de uitvoer in handen van een aannemer. Dat is tenslotte wat we willen, dus gaan met die banaan. Een aantal gesprekken gehad met een serieuze aannemer, veel puntjes op de "i" gezet (er bleken veel "i"tjes met puntjes nodig te zijn). En vlak voor kerst de kogel door de kerk en een klap op de offerte gegeven. Er gaat gebouwd worden, jippie🤗